2012. november 11., vasárnap

Nano Tower építés 8. rész

Most már, hogy minden lyuk, s csavar hely ki lett alakítva jöhet a festés. :) Festés előtt azonban nem árt a felületet alapozni, már csak azért is, mert az MDF nagyon jó nedvszívó képességgel rendelkezik, aminek a végeredménye, hogy a lapok megduzzadnak és deformálódnak a víz hatására.
Így az első lépés az alapozás, fehér alapozó festéket használtam, amit 2 rétegben vittem fel a felületre, jó vastagon.
Száradás után következett a csiszolás 120-as papír és egy excenteres csiszoló segítségével:
Majd következett a festés, a színen illetve a festési módszeren sokat gondolkoztam.
A módszer, lehet ecsettel felhordás, illetve fújás. Az alapozást ecsettel történt és látva, hogy az ecset milyen egyenetlenségeket tud okozni, ezért elhatároztam, hogy fújni fogom.
Most már csak a megfelelő színt kellett megtalálnom, az első gondolat az volt, hogy a külseje antracit szürke lesz:
A belseje pedig világos zöld.
Majd elég hamar megváltozott a véleményem :), hogy a belseje se térjen el színben a külsejétől. Járva a festék boltokat és a megfelelő színt keresve bukkantam a következő színre: Antik Schwarz
Eléggé hasonlít az antracit szürkéhez, a neve ellenére egyáltalán nem fekete, s apró csillogó szemcséket is tartalmaz.
A teljes torony festéséhez 10 flakon 400ml-es kiszerelésű spray-re volt szükség, ami elég soknak tűnhet, de sajnos a látható felületeket, mint például az ajtó külső felülete 3szor kellett lefújni ahhoz a szín az egész felületen egységes árnyalatú legyen, a belseje, alja, hátulja csak 2szer lett lefújva.
Az eredménnyel teljesen elégedett vagyok, annak ellenére, hogy a festék nem az olcsóbbik fajtából való, s ráadásul még sokat is kellett felhasználni.

 Most már kinéz valahogy :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése