2013. január 7., hétfő

Nano Tower építés 9. rész

Először is Boldog és sikerekben gazdag új évet kívánok!
Újult erővel nekilátok a blog írásának, egy kicsit le vagyok maradva :) akkor lássuk...

Következzen a torony elektromos ellátása. :) Villamosmérnök révén már alig vártam, hogy ez a rész következzen :)
Ahhoz, hogy az elektromos rész is letisztult képet mutasson, a terv az, hogy egy vezeték csatornába, sínre pattintható alkatrészeket fogok használni. Valamint szeretném ha az ajtó kinyitásakor LED-es belső világítás lépne működésbe, mind a szűrő és CO2 részen mind pedig kis rakodó részen az eleségek, tápok részére.
Ehhez a következő alkatrészekre  van szükség:
  • 267mm hosszú 150x65-ös vezeték csatornára
  • 267mm hosszú kalapsínre
  • 6A-es kismegszakítóra (ha esetleg túlterhelés, zárlat lenne a toronyban akkor nem a lakás kismegszakítóját vágja le)
  • Sínre pattintható 2 csatornás digitális időzítő
  • 4db sínre pattintható védőföldes aljzatra
  • 12V/700mA-es DC tápegységre a LED-eknek
  • Mágneses ajtózár kapcsoló
  • 2m 10x10-es vezeték csatorna
  • Számítógép tápcsatlakozó aljzat
  • Csavarok (lásd később a pontos méretet)
 A 150x65-ös vezeték csatorna felső részén egy lyukat kell kialakítani, a hátlapra már felszerelt számítógép tápcsatlakozó számára.
A vezeték csatorna közép vonalán 5db furatot helyeztem el a rögzítés miatt, ezeken a pontokon fogom rögzíteni a kapasínt is, viszont a sínt egy kicsit meg kell emelni, hogy a rápattintott alkatrészek kilátszódjanak a csatornából, ezért távtartó gyanánt M8-as anyát használtam, ennek a vastagsága pont megfelelt a célra.
Erre ráhelyeztem a kalapsínt, 5db 5,3x15-ös alátétet és 4,5x22-es csavar segítségével 5 ponton rögzítettem.
Még mielőtt rögzítettem, a csatorna bal alsó sarkában kialakítottam egy lyukat a 10x10-es vezeték csatornának. Ebben a csatornában fognak menni a világítás és az ajtókapcsoló vezetékei.
A kis vezeték csatornát rögzítettem (öntapadós a hátulja) a helyére, s ekkor vettem észre egy tervezési hibát :( a csatorna részben a szűrő csövének szánt lyuk fölött halad el. Egyetlen egy megoldás jöhetett szóba: egy maró segítségével a csatornát kimartam a lyuk a körvonalának megfelelően.
A csatorna az alsó polc bal hátsó részén kialakított lyukon megy át. Amire figyelni kell, hogy a csatorna felső része felhajtható, hogy a vezetékeket egyszerűen be lehessen tenni. Ezért lyukon átvezetésénél a felnyitható részt be kell vágni. 
Ezután elkészítettem a csatornát az ajtó kapcsolóig:
 Majd pedig a kapcsolótól a LEDes világításig:
Ugyanezt megtettem az alsó rakodó rész megvilágításánál is:
A képeken már látszanak a vezetékek a LEDek számára, a teljes vezetékezést a következő részben írom le.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése