2013. április 7., vasárnap

Nano Tower építés 11. rész


Egy kis szünet után, folytatom a blogírást.

Hát akkor lássuk, hogyan készült a LED-es belső világítás :)
A szükséges alkatrészek:
  • 2db 60mmx60mm-es 4mm vastag alumínium lemez
  • 8db fehér fényű úgy nevezett "star pcb"-n lévő 3W-os LED
  • 16db M3x6-os csavar
  • 16db M3-as műanyag alátét
  • 4db süllyesztett fejű 3,5x12-es facsavar
  • 2db 2-es sorkapocs
  • 2db M3x10-es csavar
  • vezeték
A 60mm széles 1m hosszú alumínium laposrúdból levágtam 2db 60mm hosszú darabot. Ezekre a lapokra lesz felszerelve 4-4db LED, így a a LED-ek egyszerűen felfogathatók a doboz belsejébe, illetve LED-ek hűtése is megoldott.
Minden egyes LED M3x6-os csavarral lesz két ponton a lemezhez rögzítve, a csavarok nem szabad, hogy teljesen átmenjenek a lemezen, hisz akkor nem fog felfeküdni a doboz falához, ezért a rögzítő furatokba M3-as menetet fogok vágni, ehhez 2,5mm-es fúróval elő kell fúrni.
A lemez közepére szintén kell egy M3-as menetet vágni, ide lesz rögzítve a sorkapocs. Ez mellett a furat mellett jobbra és balra fúrtam 1-1 4-es furatot, s a csavar fejének a helyét egy 90°-os süllyesztő fúróval alakítottam ki,  íme:

Akkor fogassuk fel a LED-eket, de mielőtt ez megtörténik a LED-ek hátulját bekentem hővezető pasztával, így megfelelő lesz a hő továbbítása az alumínium lap felé:

Felfogattam a sorkapcsot is a lapok közepére, és kezdőthetett a LED-ek összekötése. A LED-eket úgy helyeztem el, hogy az összekötésüket minél egyszerűbben meg lehessen csinálni, láncba kötöttem a LED-eket , azaz sorba, egy LEDnek olyan 3,2-3,6V feszültségre van szüksége ahhoz, hogy teljes fényerővel világítson, s ekkor olyan 700mA-es fogyasztása van. Mivel 4 LED-et kötök sorba, s ezek 12V-ról fognak működni, ezért egy LED-re nagyjából 3V fog jutni, így nem érem el a teljes fényerőt, de így is teljesen megfelel a célnak, s lássuk hogy is néz ki:

Mivel a LED-ek felvogatási pontja nagyon közel van a forrasztási pontokhoz, ezért M3-as műanyag alátétet használtam szigetelés gyanánt. Eredetileg műanyag csavarral szerettem volna a felfogatást megoldani, de sajnos nem kaptam a megfelelő méretben.
Akkor lássuk, hogy is néz ki miután beszereltem a dobozba:


S akkor lássuk milyen az eredmény sötétben :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése